Przejdź do głównej zawartości

STYL ŻYCIA – Od czego jest zależny?

NASZ STYL ŻYCIA – Od czego jest zależny? Zastanawiałeś się nad tym głębiej? Czy kreujemy świadomie nasz styl życia? Czy patrzymy i wzorujemy się na innych, nie zastanawiając się jak dane działanie wpłynie na nasz organizm?



Bywa, że już od najmłodszych lat pracujemy na choroby, z którymi możemy zmagać się w przyszłości, lub im zapobiegamy właśnie po przez prowadzenie prawidłowego stylu życia. 

Świadomie lub też nie sprawiamy, że jakość naszego życia staje się gorsza. Często bywa tak, że niszczymy życie swoje i bliskich tylko i wyłącznie NA WŁASNE ŻYCZENIE. Czynimy życie złym poprzez dostarczanie niepożądanych składników dla naszego organizmu. Tak naprawdę każdy człowiek jest odpowiedzialny za swoje życie, zdrowie psychiczne i fizyczne oraz za swój wygląd zewnętrzny. 


Przytoczę tu ciekawy opis ciała: „Ciało jest dziś w sposób niepodlegający dyskusji, własnością prywatną. Jego kultywowanie, jak uprawa ogródka działkowego, jest sprawą właściciela. Nie ma kogo poza właścicielem ganiać, jeśli ogród porośnie chwastami, gleby nie użyźni się jak trzeba, a w konewce wody zabraknie („zmogło cię, bo ty się niewłaściwie odżywiasz, nie ćwiczysz”)” Z. Bauman


Nasz styl życia jest niezwykle ważny, należy pracować nad jego, jakością przez cały czas. (Nie sezonowo)
Jak prowadzić prawidłowy, zdrowy styl życia? Doprowadzenie organizmu do normalnego, zdrowego stanu wymaga od nas dużego wysiłku. Zmiana nawyków, które zaprowadzą nas do zdrowia to nie łatwe zadanie. Przemiana taka wymaga od nas wielkiego poświęcenia. Wiadomo, że nie następuje to odrazu, potrzebny jest czas, jednak warto uczyć się zdrowego stylu życia przez cały czas. To jest Twoja własna inwestycja w siebie. Z własnego doświadczenia wiem, że należy być wytrwałym, wyrażać chęć działania. Siła, moc i ćiśniesz do przodu --> bez tego ani rusz, ale Ty to masz w sobie (każdy ma) trzeba tylko nauczyć się wydobywać moc z siebie. Samodyscyplina w dążeniu do poprawy swojego trybu życia jest bardzo ważna. NIE CHODZI TUTAJ O TO, ABY ZMIENIAĆ SWÓJ STYL ŻYCIA NA ZDROWSZY, BO TAK KTOŚ NAM NAKAZUJE, BO TAK TRZEBA, LECZ CHODZI O TO, ABY SAMEMU ZROZUMIEĆ ZE ZDROWY STYL ŻYCIA JEST BARDZO WAŻNY I CHCIEĆ ZMIENIĆ GO NA LEPSZY. Wprowadzenie do życia nowych, zdrowych nawyków jest trudne, ale warto tego dokonać, ponieważ jest to droga do osiągnięcia zdrowia (fizycznego i psychicznego) a z tym łączy się szczęście całkowite.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

SAŁATKA RYŻOWA Z TUŃCZYKIEM, KUKURYDZĄ GROSZKIEM

Składniki: (na 2 porcje) - puszka tuńczyka w sosie własnym (kawałki) (110g) - ryż basmatii (100g) - kukurydza konserwowa (100g) - groszek zielony (70g) - przyprawy : sól himalajska, pieprz ziołowy, oregano, bazylia Wykonanie: Ryż ugotować. Wymieszać wszystkie składniki. Doprawić wedle uznania. Podzielić na 2 porcje Całość: 588 Kcal B: 34 g W:106 g T: 3 g 1 porcja: 294 Kcal B: 17 g W:53 g T: 1,5 g