Translate

czwartek, 9 lipca 2020

SNICKERS JAGLANY


SKŁADNIKI:

SPÓD
- migdały - 2 szklanki (300 g)
- daktyle - około 18 szt. (120 g)
- kakao - (15 g) 
- masło orzechowe - 4 łyżki (120 g)
- woda po namoczonych daktylach (ok. 5 łyżek)

ŚRODEK:
- kasza jaglana - (200 g)
- syrop klonowy- 1/3 szklanki (100 ml)
- woda - 4 szklanki (niecałe)
- olej kokosowy (opcjonalnie) 40 g

GÓRA:
- daktyle - około 30 szt. (240 g)
- masło orzechowe - 4 łyżki (120 g)
- orzechy arachidowe (u mnie solone) 3 garstki (120 g)
- woda po namoczonych daktylach (ok. 6 łyżek)

WYKONANIE:


SPÓD
1. Daktyle namocz we wrzątku około 5 min. migdały zmiel na mąkę.
2. Namoczone daktyle zblenduj z masłem orzechowym, kakao, i odrobiną wody z daktyli (około 5 lyżek). Konsystencja powinna przypominać nutellę.
3. Wymieszaj krem daktylowy ze zmielonymi migdałami, wyrób masę. 
4. Masę wlep w foremkę wyłożoną papierem do pieczenia lub tortownicę.
Ja użyłam formy kwadratowej (21x21). Wstaw do lodówki. W miedzy czasie przygotuj następna warstwę.



WARSTWA ŚRODKOWA:
1.Kaszę jaglaną przepłucz dokładnie. 
2.Następnie kaszę zalej 4 szklankami wody (niecałe), około 25 min. 
3.Do ugotowanej kaszy dodaj syrop klonowy, wymieszaj i odstaw do przestygnięcia.
4. Przestudzona kaszę zblenduj, do uzyskania jednolitej konsystencji.
5. Wylej masę na spód migdałowy, wstaw ponownie do lodówki aby kasza zastygła.


POLEWA:
1. Namoczone daktyle zbleduj z masłem orzechowym i wodą z daktyli. Blenduj do momentu uzyskania jednolitej, kremowej konsystencji.
2. Krem rozsmaruj na zastygniętej kaszy jaglanej, posyp orzechami arachidowymi.
3. Wstaw do lodówki, na noc. 
Najlepiej smakuje na następny dzień.




WARTOŚCI ODŻYWCZE:

1 porcja z 16: 
359 kcal 
(B:13 g W:26 g T:23 g)

piątek, 26 czerwca 2020

SZYBKI CHLEBEK (bez wyrabiania)

Bardzo szybki i łatwy w wykonaniu. 
Bez wyrabiania ciasta. 
Miękkie i smaczne ciasto. Jeśli lubisz taki chlebek, ten przepis jest dla Ciebie. 




SKŁADNIKI:
- mąka pszenna (500 g) 2 i 1/2 szklanki
- drożdże (u mnie suche) (8 g) 
- cukier - 2 łyżeczki (12 g) 
- sól - 2 łyżeczki
- woda, ciepła ok. 500 ml (2 szklanki) 

WYKONANIE:
Wymieszaj składniki suche, dolewaj stopniowo wodę i wymieszaj wszystko razem, do połączenia wszystkich składników i uzyskania jednolitej konsystencji. 
Przelej masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostaw pod przykryciem około 30 min.
Po tym czasie wstaw do rozgrzanego piekarnika, piecz w 180 stopniach C, przez około 50 min (grzałka góra dół).




Do chleba możesz również dodać, słonecznik, płatki owsiane, przyprawy np. kurkuma, zioła. 
 Też wyjdzie bardzo smaczny. 

WARTOŚCI ODŻYWCZE:
Całość: 2144 kcal
 (B:66 g W:443 g T:12 g)


czwartek, 11 czerwca 2020

SZYBKIE CIASTECZKA A'la kokosanki



SKŁADNIKI: 
- Mąka kukurydziana - 120 g
- miód - 120 g (jeśli jesteś na diecie i zależy Ci żeby taka przekąska miała mniej kalorii, miód możesz zamienić na erytrytol)
- wiórka kokosowe - 150 g
- proszek do pieczenia (opcjonalnie) 2 łyżeczki
- woda gorąca - 1 szklanka (u mnie mniejsza 200 ml) 

WYKONANIE:
Wymieszaj wszystkie składniki, aby uzyskać jednolitą konsystencję.
Odstaw masę na około 3 min.
Uformuj 14 ciasteczek, wyłóż je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piecz w 200 stopniach C, około 15min.



UWAGA! Ciasteczka wychodzą dosyć słodkie, więc jeśli nie lubisz bardzo słodkich przekąsek dodaj mniej miodu.

WARTOŚCI ODŻYWCZE:1 szt. 
123 kcal (B:2 W:13 T:7)


piątek, 8 maja 2020

SZYBKIE FIT BATONY MOCY


    ■Świetna alternatywa dla kupczych słodyczy. 
    ■Naturalnie słodki. 
    ■Idealna przekąska, również dla wegan.
    ■Bomba odżywcza 👉Zawiera w sobie źródła potasu, magnezu, wapnia i błonnika (najważniejsze składniki pokarmowe wpływające na obniżenie ciśnienia krwi, wpływają na wzmocnienie odporności, bogactwo energetyczne)
    ■Super sprawdzi się podczas długodystansowych przejażdżek rowerowych


Mega, megaa szybko to się robi: przygotowanie zajmie Ci około 5 min. Reszta zrobi się sama.


SKŁADNIKI:
- daktyle - 12 szt. (100 g)
- morele suszone - 10 szt. (50 g)
- masło orzechowe - 4 łyżki (100 g)
- płatki jaglane - 4 łyżki (45 g)
- migdały całe - 4 łyżki (70 g)
- napój roślinny/zamiennik mleka - (50 ml) u mnie napój owsiany

WYKONANIE:
1. Wszystkie składniki zblenduj, około 2 min. (w zależności jaki blender posiadasz) *blenduj tak aby masa nie była płynna i jednolita, tylko aby pozostały w niej kawałki migdałów. 
2. Wlep masę do foremki wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie keksówka). 
3. Wstaw do zamrażarki na około 2 h. 
4. Pokrój batoniki. Z podanych składników wychodzi 10 szt. 
Przechowuj w zamrażarce.


UWAGI: 
    ●Jeśli masz twarde daktyle, przed blendowaniem namocz je aby zmiękły.
(Ja miałam miękkie daktyle, więc było łatwiej i szybciej)
    ●Napój roślinny możesz zamienić na zwyłe mleko lub wodę. 
    ●Przechowuj w zamrażarce.

piątek, 10 kwietnia 2020

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)


DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA?

Zasady racjonalnego stylu odżywiania:

1. Spożywaj posiłki o stałych porach. 
Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji.
* Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7

2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu. 

3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu. 

4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem. 
Nie rezygnuj z kolacji. 

5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana. 
Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych. 

6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.) 

7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samopoczucie, właściwy poziom wydzielania insuliny i brak gwałtownych skoków poziomu glukozy, co zapobiega nagłym napadom głodu. Pozbędziesz się skłonności do podjadania słodyczy, przez co zapobiegniesz odkładaniu się tkanki tłuszczowej. 

Poniżej przedstawiam przykład jadłospisu który można stosować 3 tyg. 
UWAGA: Dieta ułożona pod preferencje danej osoby. To tylko przykład, którym możesz się zainspirować i wykorzystać przepisy wykorzystać przepisy, w niej zawarte. 

sobota, 21 marca 2020

BATONIKI ORZECHOWE/ z dodatkiem białka


Fit słodkości... Kto ich nie lubi? 
Batoniki orzechowe bez oleju kokosowego.
Jest to świetna opcja dla osób uwielbiających orzechy/ masło orzechowe. 
Powyższa wersja batoników z pewnością zaspokoi Twoje zmysły, zadowoli kubki smakowe ale to nie wszystko! Również doda energii.
Czy lubisz bardzo orzechy i mógłbyś/aś jeść je bardzo często?
To zdecydowanie idealna wersja batoników dla Ciebie. 
Jak powstały te przepyszne batoniki? Oczywiście zostałam zainspirowana, za co bardzo dziękuję. Większość z Was miało okazję spróbować tych batoników jakiś czas temu, jednak przepis wstawiam dopiero po dokładnym przetestowaniu.


SKŁADNIKI:
- Płatki owsiane - (100 g) 10 łyżek (u mnie błyskawiczne) 
- Orzechy arachidowe - (100 g) 7 łyżek 
- Masło orzechowe - (150 g) 10 łyżeczek 
- Miód pszczeli - (100 g) 5 łyżki 
- Odżywka białkowa - (70 g) 2 i 1/2 miarki

WYKONANIE:
1) Płatki owsiane upraż na suchej patelni. 
2) Orzechy zblenduj na mniejsze kawałki (nie na mąkę). 
3) Masło orzechowe rozpuścić z miodem, wymieszaj dokładnie z płatkami owsianymi i orzechami. 
4) Następnie dodaj odżywkę białkową, wyrób ciasto. Konsystencja będzie zabita, w przypadku kiedy będzie sucha, dodaj odrobinę wody. Wyrób na jednolitą masę. 
5) przełóż wyrobioną masę do keksówki nie wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównaj i dociśnij masę do formy. 
6) Włóż do zamrażalnika na około 1 h.

UWAGI:
  • Konsystencja masy zależy od składników które wykorzystujemy. Masło orzechowe, w przypadku tych batonów najlepiej sprawdzi się o konsystencji bardziej płynnej.
  • Pasta orzechowa nie nadaje się do dych batoników. 
  • Produkty najlepiej ważyć, w przygotowaniu batoników kieruj się podaną gramaturą, a nie ilością łyżek. Każda łyżka/szklanka/miarka może mieć zupełnie inną pojemność. 


Z podanych składników wychodzi 14 sztuk.


WARTOŚCI ODŻYWCZE:
1 szt. z 14: 169 kcal 
 (B:10 g W:12 g T:9 g)