piątek, 10 kwietnia 2020

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)


DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA?

Zasady racjonalnego stylu odżywiania:

1. Spożywaj posiłki o stałych porach. 
Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji.
* Najlepiej 5 posiłków diennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7

2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu. 

3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu. 

4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem. 
Nie rezygnuj z kolacji. 

5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana. 
Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych. 

6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, probukty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.) 

7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samopoczucie, właściwy poziom wydzielania insuliny i brak gwałtownych skoków poziomu glukozy, co zapobiega nagłym napadom głodu. Pozbędziesz się skłonności do podjadania słodyczy, przez co zapobiegniesz odkładaniu się tkanki tłuszczowej. 

Poniżej przedstawiam przykład jadłospisu który można stosować 3 tyg. 
UWAGA: Dieta ułożona pod preferencje danej osoby. To tylko przykład, którym możesz się zainspirować i wykorzystać przepisy ykorzystać przepisy, w niej zawarte. 












Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza