Przejdź do głównej zawartości

BATONIKI ORZECHOWE/ z dodatkiem białka


Fit słodkości... Kto ich nie lubi? 
Batoniki orzechowe bez oleju kokosowego.
Jest to świetna opcja dla osób uwielbiających orzechy/ masło orzechowe. 
Powyższa wersja batoników z pewnością zaspokoi Twoje zmysły, zadowoli kubki smakowe ale to nie wszystko! Również doda energii.
Czy lubisz bardzo orzechy i mógłbyś/aś jeść je bardzo często?
To zdecydowanie idealna wersja batoników dla Ciebie. 
Jak powstały te przepyszne batoniki? Oczywiście zostałam zainspirowana, za co bardzo dziękuję. Większość z Was miało okazję spróbować tych batoników jakiś czas temu, jednak przepis wstawiam dopiero po dokładnym przetestowaniu.


SKŁADNIKI:
- Płatki owsiane - (100 g) 10 łyżek (u mnie błyskawiczne) 
- Orzechy arachidowe - (100 g) 7 łyżek 
- Masło orzechowe - (150 g) 10 łyżeczek 
- Miód pszczeli - (100 g) 5 łyżki 
- Odżywka białkowa - (70 g) 2 i 1/2 miarki

WYKONANIE:
1) Płatki owsiane upraż na suchej patelni. 
2) Orzechy zblenduj na mniejsze kawałki (nie na mąkę). 
3) Masło orzechowe rozpuścić z miodem, wymieszaj dokładnie z płatkami owsianymi i orzechami. 
4) Następnie dodaj odżywkę białkową, wyrób ciasto. Konsystencja będzie zabita, w przypadku kiedy będzie sucha, dodaj odrobinę wody. Wyrób na jednolitą masę. 
5) przełóż wyrobioną masę do keksówki nie wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównaj i dociśnij masę do formy. 
6) Włóż do zamrażalnika na około 1 h.

UWAGI:
  • Konsystencja masy zależy od składników które wykorzystujemy. Masło orzechowe, w przypadku tych batonów najlepiej sprawdzi się o konsystencji bardziej płynnej.
  • Pasta orzechowa nie nadaje się do dych batoników. 
  • Produkty najlepiej ważyć, w przygotowaniu batoników kieruj się podaną gramaturą, a nie ilością łyżek. Każda łyżka/szklanka/miarka może mieć zupełnie inną pojemność. 


Z podanych składników wychodzi 14 sztuk.


WARTOŚCI ODŻYWCZE:
1 szt. z 14: 169 kcal 
 (B:10 g W:12 g T:9 g)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ

 Dietetyczne, a zarazem odżywcze śniadanie lub przekąska  w 8 minut!! 3 min przygotowanie 5 min pieczenie SKŁADNIKI: - płatki owsiane górskie - 3 łyżki (30g) - jajo - 1 szt. - śliwka - 1 szt. (90g) - soda oczyszczona - 2 szczypty - cynamon - opcjonalnie - serek wiejski - 1/2 opakowania (100g) WYKONANIE: Śliwkę pokroić w drobną kosteczkę. Jajo wymieszać z płatkami owsianymi, sodą i cynamonem, odstawić aby płatki zmiękły (około 3 min). Do masy dodać pokrojoną śliwkę, wymieszać wszystko razem, przełożyć do miseczki i wstawić do mikrofali na 3 min, po upieczeniu przełożyć upieczoną owsiankę na drugą stronę i wstawić do mikrofali na kolejne 2 min. Po upieczeniu rozkroić na 4 części, podawać z serkiem wiejskim. 336 kcal (B:20g W:34g T:13g) Chcesz wersję z odżywką białkową? kliknij tu: PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ (PROTEINOWA)