Przejdź do głównej zawartości

SNICKERS JAGLANY


SKŁADNIKI:

SPÓD
- migdały - 2 szklanki (300 g)
- daktyle - około 18 szt. (120 g)
- kakao - (15 g) 
- masło orzechowe - 4 łyżki (120 g)
- woda po namoczonych daktylach (ok. 5 łyżek)

ŚRODEK:
- kasza jaglana - (200 g)
- syrop klonowy- 1/3 szklanki (100 ml)
- woda - 4 szklanki (niecałe)
- olej kokosowy (opcjonalnie) 40 g

GÓRA:
- daktyle - około 30 szt. (240 g)
- masło orzechowe - 4 łyżki (120 g)
- orzechy arachidowe (u mnie solone) 3 garstki (120 g)
- woda po namoczonych daktylach (ok. 6 łyżek)

WYKONANIE:


SPÓD
1. Daktyle namocz we wrzątku około 5 min. migdały zmiel na mąkę.
2. Namoczone daktyle zblenduj z masłem orzechowym, kakao, i odrobiną wody z daktyli (około 5 lyżek). Konsystencja powinna przypominać nutellę.
3. Wymieszaj krem daktylowy ze zmielonymi migdałami, wyrób masę. 
4. Masę wlep w foremkę wyłożoną papierem do pieczenia lub tortownicę.
Ja użyłam formy kwadratowej (21x21). Wstaw do lodówki. W miedzy czasie przygotuj następna warstwę.



WARSTWA ŚRODKOWA:
1.Kaszę jaglaną przepłucz dokładnie. 
2.Następnie kaszę zalej 4 szklankami wody (niecałe), około 25 min. 
3.Do ugotowanej kaszy dodaj syrop klonowy, wymieszaj i odstaw do przestygnięcia.
4. Przestudzona kaszę zblenduj, do uzyskania jednolitej konsystencji.
5. Wylej masę na spód migdałowy, wstaw ponownie do lodówki aby kasza zastygła.


POLEWA:
1. Namoczone daktyle zbleduj z masłem orzechowym i wodą z daktyli. Blenduj do momentu uzyskania jednolitej, kremowej konsystencji.
2. Krem rozsmaruj na zastygniętej kaszy jaglanej, posyp orzechami arachidowymi.
3. Wstaw do lodówki, na noc. 
Najlepiej smakuje na następny dzień.




WARTOŚCI ODŻYWCZE:

1 porcja z 16: 
359 kcal 
(B:13 g W:26 g T:23 g)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

NALEŚNIKI WYSOKOBIAŁKOWE

  SKŁADNIKI: (6 szt.) ciasto: - jaja - 2 szt. (100 g) - mąka kukurydziana - (50 g) - odżywka białkowa - (50 g) - proszek do pieczenia - 2 szczypty - woda - (120 ml) - olej kokosowy - (12 g) farsz: - twaróg chudy - (250 g) - miód pszczeli - (45 g) - cynamon - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Jaja wymieszać z wodą, dodać mąkę kukurydzianą i proszek do pieczenia, wymieszać, dodać odżywkę białkową i ponownie wymieszać dokładnie aby uzyskać jednolitą konsystencję. Smażyć naleśniki na oleju kokosowym. W między czasie przygotować środek do naleśników: twaróg dokładnie wymieszać z miodem i cynamonem. Twarożek wykładać na gotowe naleśniki i zwijać wedle upodobania. U mnie dodatkowo polewa, którą polałam naleśniki (olej kokosowy po 1 łyżece >olej kokosowy, miód, kakao -> rozpuściłam w mikrofali, wymieszałam i polałam naleśniki). całość:1001 kcal (B:102g W:95 g T:23 g) 1 szt z 6: 164 kcal (B:17g W:15g T:4g)