Przejdź do głównej zawartości

PLACUSZKI OWSIANE (na słono)


           
Świetnie sprawdzą się jako dodatek do sałatek. 
Smakuje również wybornie podane w obecności ulubionego sosu. 
U mnie na zdjęciu sałatka z kurczakiem, mixem sałat, pomidorkami koktajlowymi i cebulą czerwoną.


a tutaj przepis na: SAŁATKA Z KURCZAKIEM W MIODZIE podawana z pieczywem żytnim



SKŁADNIKI (3 placuszki)
- płatki owsiane górskie - 80g
- jaja - 2 szt.
- woda -  3 łyżki
- proszek do pieczenia (opcjonalnie) - 2 szczypty
- przyprawy: sól himalajska - 2 szczypty, papryka słodka 2 szczypty (jeżeli chcesz bardziej doprawione, dodaj więcej soli lub innych przypraw)
- olej kokosowy - (4g) do smażenia




WYKONANIE:
Płatki owsiane wymieszać z jajem, woda i przyprawami,odstawić na moment aby płatki zmiękły.
Usmażyć placuszki na wolnym ogniu, z obu stron.



WARTOŚCI ODŻYWCZE:
całość: 455,8 kcal (B:23,4 g W:48,8 g T:18,6 g)
1 szt.: 152 kcal (B:7,8 g W:16,2 g T:6,2 g)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ

 Dietetyczne, a zarazem odżywcze śniadanie lub przekąska  w 8 minut!! 3 min przygotowanie 5 min pieczenie SKŁADNIKI: - płatki owsiane górskie - 3 łyżki (30g) - jajo - 1 szt. - śliwka - 1 szt. (90g) - soda oczyszczona - 2 szczypty - cynamon - opcjonalnie - serek wiejski - 1/2 opakowania (100g) WYKONANIE: Śliwkę pokroić w drobną kosteczkę. Jajo wymieszać z płatkami owsianymi, sodą i cynamonem, odstawić aby płatki zmiękły (około 3 min). Do masy dodać pokrojoną śliwkę, wymieszać wszystko razem, przełożyć do miseczki i wstawić do mikrofali na 3 min, po upieczeniu przełożyć upieczoną owsiankę na drugą stronę i wstawić do mikrofali na kolejne 2 min. Po upieczeniu rozkroić na 4 części, podawać z serkiem wiejskim. 336 kcal (B:20g W:34g T:13g) Chcesz wersję z odżywką białkową? kliknij tu: PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ (PROTEINOWA)