piątek, 30 czerwca 2017

2 WARIANTY WARTOŚCIOWYCH PRZYSIADÓW - DLACZEGO WARTO UWZGLĘDNIAĆ KAŻDY Z NICH W SWOICH TRENINGACH?

2 WARIANTY WARTOŚCIOWYCH PRZYSIADÓW - DLACZEGO WARTO UWZGLĘDNIAĆ KAŻDY Z NICH W SWOICH TRENINGACH?

1) Przysiad ze sztangą trzymaną nad głową.
Jest dość trudny do wykonania, ale ma bardzo dobry wpływ na rozwój całego ciała. 
Jest to jedno z ćwiczeń, które wymagają zaangażowania praktycznie wszystkich grup mięśniowych. Zwiększa wytrzymałość nie tylko mięśni ud i pośladków, ale również pleców, bioder, brzucha, klatki piersiowej, ramion. Ponadto poprawia stabilność, mobilność, dynamikę (przez co ciało rozwija się holistycznie, a co najważniejsze pozwala utrzymać prawidłową postawę ciała). 
Ze względu na pozytywne korzyści, jakie daje wykonywanie tego ćwiczenia polecam je szczególnie osobom, które większość czasu spędzają w pozycji siedzącej (praca siedząca), która może powodować problemy związane z bólem kręgosłupa czy szyi. Przez włączenie tego ćwiczenia do swoich treningów możliwe jest rozwiązanie tych problemów. 
Wariant tego przysiadu godny jest polecenia również osobom chcących poprawić swoją mobilność/ technikę przysiadu klasycznego. Przed treningiem, w którym będziemy wykonywać przysiady klasyczne, warto uwzględnić przysiad ze sztangą trzymaną nad głową w rozgrzewce (zamiast sztangi możesz użyć też gumy, liny, samego gryfu, w domu wykorzystaj np. Kij od mopa :-D, ja zazwyczaj wykorzystuję skakankę).

2) Przysiad ze sztangą trzymaną z przodu barków.
Ten wariat przysiadu wymusza bardziej pionową pozycję przez co jest bezpieczniejszy dla kolan i pleców (siły tarcia na kolana i kręgosłup są znacznie mniejsze). Przysiad przedni jest często pomijany, głównym powodem może być związany z tym, iż wykonując to ćwiczenie nie założymy tak dużego ciężaru jak w przypadku przysiadu ze sztangą trzymaną na plecach. Jednak regularnie wykonując przysiad przedni możesz poprawić technikę przysiadu tyłem. Poprawisz również gibkość, zwiększysz zakres ruchów m.in. w barkach. Jeśli Twoje barki pochylone są znacznie ku przodowi (spowodowane częstym utrzymywaniem wymuszonej pozycji pochylonej; praca siedząca, jazda rowerem, uprawianie sztuk walki) ten rodzaj przysiadu jest idealny dla Ciebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz