Przejdź do głównej zawartości

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)


DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA?

Zasady racjonalnego stylu odżywiania:

1. Spożywaj posiłki o stałych porach. 
Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji.
* Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7

2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu. 

3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu. 

4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem. 
Nie rezygnuj z kolacji. 

5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana. 
Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych. 

6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.) 

7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samopoczucie, właściwy poziom wydzielania insuliny i brak gwałtownych skoków poziomu glukozy, co zapobiega nagłym napadom głodu. Pozbędziesz się skłonności do podjadania słodyczy, przez co zapobiegniesz odkładaniu się tkanki tłuszczowej. 

Poniżej przedstawiam przykład jadłospisu który można stosować 3 tyg. 
UWAGA: Dieta ułożona pod preferencje danej osoby. To tylko przykład, którym możesz się zainspirować i wykorzystać przepisy wykorzystać przepisy, w niej zawarte. 












Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

SAŁATKA RYŻOWA Z TUŃCZYKIEM, KUKURYDZĄ GROSZKIEM

Składniki: (na 2 porcje) - puszka tuńczyka w sosie własnym (kawałki) (110g) - ryż basmatii (100g) - kukurydza konserwowa (100g) - groszek zielony (70g) - przyprawy : sól himalajska, pieprz ziołowy, oregano, bazylia Wykonanie: Ryż ugotować. Wymieszać wszystkie składniki. Doprawić wedle uznania. Podzielić na 2 porcje Całość: 588 Kcal B: 34 g W:106 g T: 3 g 1 porcja: 294 Kcal B: 17 g W:53 g T: 1,5 g