Przejdź do głównej zawartości

BEZGLUTENOWE CIASTO Z GRUSZKAMI

Ciasto idealnie nadaje się jako dodatk do herbaty/ kawy.
 Świetnie sprawdzi się jako przekąska do pracy/ szkoły. 1 porcja zawiera: 163 kcal (B:4g W:32g T:2g). 
Smak delikatny, lekko słodki. Starałam się aby ciasto było jak najmniej kaloryczne dlatego jest ubogie w składniki. Jeśli nie zważasz na kalorie, preferujesz bardziej słodsze desery to możesz urozmaicić ten smakołyk dodając bakalie, rodzynki/ orzechy włoskie itp. Z takimi dodatkami napewno wyjdzie przepyszne. 



 SKŁADNIKI:
- mąka kukurydziana (160g)
- jaja - 2 szt.
- miód - (100g)
- kefir - (100 g)
- gruszki - 4 szt. (290 g)
- soda oczyszczona - 1 łyżeczka



WYKONANIE:
1. Gruszki obrać i pokroić w kosteczkę.
2. Jaja zmiksować z miodem. ( jeśli lubisz bardzo słodkie dodaj więcej miodu/ słodzika lub rodzynki)
3. Do masy jajecznej dodaj mąkę i sodę oczyszczoną, zmiksuj
4. Na sam koniec do masy dodaj kefir i zmiksuj jeszcze raz.
5. Wymieszaj masę z gruszkami.
6. Przełożyć masę do foremki wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie foremka posmarowana olejem kokosowym i posypana otrębami)
7. Piekłam w piekarniku gazowym na "oko" 200 stopni C około 55 min. W przypadku piekarnika elektrycznego w zupełności wystarczy piec w 180 stopniach C około 40 min. 
8. Po upieczeniu, wyłącz piekarnik i pozostaw ciasto w środku na około 20 min.




całość: 1302,8 kcal (B:33,4g W:256,8g T:15,8g)
1 z 8 porcji: 163 kcal (B:4g W:32g T:2g)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ

 Dietetyczne, a zarazem odżywcze śniadanie lub przekąska  w 8 minut!! 3 min przygotowanie 5 min pieczenie SKŁADNIKI: - płatki owsiane górskie - 3 łyżki (30g) - jajo - 1 szt. - śliwka - 1 szt. (90g) - soda oczyszczona - 2 szczypty - cynamon - opcjonalnie - serek wiejski - 1/2 opakowania (100g) WYKONANIE: Śliwkę pokroić w drobną kosteczkę. Jajo wymieszać z płatkami owsianymi, sodą i cynamonem, odstawić aby płatki zmiękły (około 3 min). Do masy dodać pokrojoną śliwkę, wymieszać wszystko razem, przełożyć do miseczki i wstawić do mikrofali na 3 min, po upieczeniu przełożyć upieczoną owsiankę na drugą stronę i wstawić do mikrofali na kolejne 2 min. Po upieczeniu rozkroić na 4 części, podawać z serkiem wiejskim. 336 kcal (B:20g W:34g T:13g) Chcesz wersję z odżywką białkową? kliknij tu: PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ (PROTEINOWA)