wtorek, 11 września 2018

CHLEBEK KUKURYDZIANY

Smaczny, zdrowy, kruchy, delikatny. 

Świetna alternatywa dla kupczy chlebów, polecam zrobić taki chleb dla urozmaicenia swojego jadłospisu. Chlebek długo może leżeć, szybko nie zepsuje się, można również go zamrozić i też będzie pyszny.

Mąka kukurydziana zawiera wiele cennych dla zdrowia witamin i mikroelementów, wśród których znajdują się: (żelazo, potas, fosfor, magnez, witamina A i E, witaminy z grupy B, selen) w związku z tym chlebek wykonany z mąki kukurydzianej polecam w szczególności osobom, które nie tolerują glutenu, zmagają się z cukrzycą, chorobami układu krążenia oraz chorobami serca. 


Dlaczego warto wykorzystywać mąkę kukurydzianą w kuchni?

  • Mąka kukurydziana jest produktem bezglutenowym,
  • Obniża poziom cholesterolu we krwi oraz poprawia insulinowrażliwość tkanek ze względu na dużą zawartość błonnika
  • Wspomaga układ odpornościowy, za którą odpowiadam.in. cynk znajdujący się w mące kukurydzianej
  • Dzięki obecności karotenoidów (luteiny i zeaksantyny) zapobiega chorobom oczu
  • Zwiększa produkcję czerwonych krwinek
  • Atrakcyjna cena 
  • Wartość kaloryczna w 100 g to 348 kcal


SKŁADNIKI:
- mąka kukurydziana - 2 szklanki (270 g)
- jaja - 2 szt. (95 g)
- kefir - (150 g)
- olej rzepakowy - 1/4 szklanki (50 ml) (dodałam oleju z aromatem cytryna-bazylia, nie polecam)
- soda oczyszczona - 1 łyżeczka
- przyprawy wedle uznania (u mnie tylko sól himalajska 1 łyżeczka)

WYKONANIE:
1. Jaja zmiksować, dodać mąkę wymieszaną z sodą oczyszczoną i solą. Następnie dodać kefir, cały cas miksując dodać olej.
2. Przełożyć masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
3. Masa będzie kleista, po przełożeniu ciasta do keksówki polecam wygładzić ją zmoczonymi dłońmi.
4. Piec w 200 stopniach C około 40 min, do momentu aż chlebek zarumieni się.
5. Po upieczeniu, zostawić chlebek w piekarniku na ok 20 min





Całość: 1735,2 kcal (B:43,3 g W:236,6g T:68,4g)
1 kromka (35 g) z 14: 124 kcal (B:3g W:17g T:5g)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz