piątek, 28 września 2018

Szybkie BATONIKI BAKALIOWE w 10 min


Niedobór witamin wpływa niekorzystnie na pracę organizmu. Dlatego tak ważna jest ich naturalna suplementacja poprzez jedzenie, które zawiera naturalnie występujące witaminy i minerały. 
Pestki dynią są nie tylko sposobem na urozmaicenie pysznej przekąski jaką dziś Wam prezentuję, ale nadają się też do innych potraw i wypieków.

A dlaczego warto spożywać pestki z dyni?
Pestki z dyni zawierają wiele cennych składników odżywczych m.in.
- naturalne kwasy tłuszczowe, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
- są też źródłem naturalnego kwasu linolowego, który jest zaliczany do egzogennych kwasów tłuszczowych.
- bogate są w B–karoten, potas, wapń i fosfor, a także witaminy z grupy B.
- w skład pestek dyni wchodzą też inne witaminy m.in. witamina A, C, D, E.
- w pestkach dyni znajduje się dużo tryptofanu - aminokwasu, który jest uznawany za prekursora serotoniny (tzw. hormonu szczęścia)
-spożywanie pestek z dyni ma pozytywny wpływ na pracę serca i utrzymanie właściwego poziomu cholesterolu we krwi.
- w przypadku mężczyzn wpływają na zdrowie prostaty.
- pestki zawierają duże ilości błonnika, który wpływa dobroczynnie na pracę układu trawiennego.

SKŁADNIKI:
- płatki owsiane górskie - 2 szklanki (240g)
- rodzynki - (200 g)
- morele suszone - (150g)
- pestki z dyni - (150g)
- miód - 2 łyżki (70g)
- cynamon (opcjonalnie)
- woda gorąca - 2 kubki (600 ml)






WYKONANIE:
Morele pokroić w kosteczkę. Zagotować wodę. Płatki owsiane wsypać do miski, dodać rodzynki, morele suszone i miód, zalać to wszystko wrzącą wodą, wymieszać. Odstawić, aby płatki wchłonęły nadmiar wody. W międzyczasie uprażyć pestki z dyni na patelni (ok 2 min). Do masy dodać uprażone pestki dyni, wymieszać i odstawić na kolejne 5 min. 
Masę przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać zwilżonymi wodą dłońmi. Piec w 210 stopniach C 30 min ( u mnie piekarnik gazowy).

całość: 2469,5 kcal (B:59,8g W: 434,5g T:54,7g)
1 szt. z 20 szt: 123 kcal (B: 3g W: 21g T:3g)






 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie smakołyki, aczkolwiek ostatnio zaczęłam unikać sklepowych batoników bakaliowych - ich skład nie powala...
    Takie fit batony sporządzone samodzielnie są najlepsze :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham jeść takie batony.
    Smaczne, dobre i zdrowe. :)

    OdpowiedzUsuń