Przejdź do głównej zawartości

SZYBKIE BATONY CZEKOLADOWE

Szybkie... dlatego, że szybko je się robi i szybko znikają. Ale UWAGA!! 
.... nie są takie mało kaloryczne jak inne moje przekąski.. bo 1 szt. ma 290 kcal.
Smak: nie przesłodzony, lekko gorzki.

SKŁADNIKI:
- płatki owsiane - (100 g)
- olej kokosowy - (100 g)
- masło orzechowe - (50 g)
- wiórka kokosowe - (50 g)
- orzeszki ziemne - (70 g)
- miód pszczeli - (55 g) (jeśli preferujesz bardziej słodkie przekąski dodaj więcej miodu)
- kakao - (20 g)
- czekolada (50 g) jeśli chcesz aby batoniki wyszły słodsze.



WYKONANIE:
Olej kokosowy, masło orzechowe, miód, kakao i połamaną czekoladę wyłóż do rondelka. Rozpuść na małym ogniu (około 1 min), cały czas mieszając, do uzyskania jednolitej konsystencji (pilnuj aby masa nie zagotowała się).
Do masy dodaj płatki owsiane, wymieszaj, następnie dodaj wiórka i orzechy, wymieszaj dokładnie, pozostaw na około 3 min aby płatki zmiękły. Przemieszaj jeszcze raz i przełóż masę do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównaj i wstaw do zamrażarki na około 1 h. (podziel batoniki na 10 części.


całość (10 szt.): 2916 kcal (B:56,5 g W:159 g T:217 g)
1 szt.: 290 kcal (B:6 g W:16 g T:21 g)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ

 Dietetyczne, a zarazem odżywcze śniadanie lub przekąska  w 8 minut!! 3 min przygotowanie 5 min pieczenie SKŁADNIKI: - płatki owsiane górskie - 3 łyżki (30g) - jajo - 1 szt. - śliwka - 1 szt. (90g) - soda oczyszczona - 2 szczypty - cynamon - opcjonalnie - serek wiejski - 1/2 opakowania (100g) WYKONANIE: Śliwkę pokroić w drobną kosteczkę. Jajo wymieszać z płatkami owsianymi, sodą i cynamonem, odstawić aby płatki zmiękły (około 3 min). Do masy dodać pokrojoną śliwkę, wymieszać wszystko razem, przełożyć do miseczki i wstawić do mikrofali na 3 min, po upieczeniu przełożyć upieczoną owsiankę na drugą stronę i wstawić do mikrofali na kolejne 2 min. Po upieczeniu rozkroić na 4 części, podawać z serkiem wiejskim. 336 kcal (B:20g W:34g T:13g) Chcesz wersję z odżywką białkową? kliknij tu: PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ (PROTEINOWA)