Przejdź do głównej zawartości

ŚNIADANIE KTÓRE DODA CI ENERGII

OMLET OWSIANY Z BANANEM 
I MASŁEM ORZECHOWYM

Szybko, smacznie i zdrowo,
nasyci na długo,
zdowoli Twoje zmysły wzroku, węchu i smaku.

Poniżej przedstawiam dwie wersje omleta: mniejsza po którą możesz sięgnąć nawet jesli jesteś na diecie 374,4 kcal. 
Druga opcja 842,8 kcal, dla bardziej aktywnych. 

SKŁADNIKI:
Standardowa porcja
- jajo - 1 szt.
- płatki owsiane - 3 łyżki (30 g)
- otręby pszenne - 1 łyżka (6 g)
- cynamon - opcjonalnie
- olej kokosowy -  (g)
- masło orzechowe - (20 g)


374,4 kcal (B:15,7g W:34,6g T:19,3g)

Porcja duża 
- płatki owsiane - (50 g)
- jaja - 3 szt.
- mąka kukurydziana - (10 g) można pominąć.
- banan - (100 g)
- otręby pszenne - (10 g)
- cynamon - opcjonalnie
- olej kokosowy - (4 g)
- masło orzechowe - (30 g)
- miód pszczeli - (25 g)

842,8 kcal (B:36,2g W:90,1g T:37,5g)

WYKONANIE:

Jaja wymieszać z płatkami owsianymi, otrębami i mąką kukurydzianą. Odczekać chwile (ok 1,5 min) aż płatki zmiękną.
Banana pokroić w cieniutkie plasterki i dodać do masy, posypać cynamonem. Wymieszać wszystko dokładnie. Wyłożyć na rozgrzaną patelnię, spłaszczyć (jeśli masa jest zbyt gęsta) Usmażyć na oleju kokosowym lub maśle klarowanym z obu stron. Smażyć pod przykryciem, na małym ogniu). Posmarować masłem orzechowym i miodem.

WARTOŚCI ODŻYWCZE:
Standardowa porcja 374,4 kcal (B:15,7g W:34,6g T:19,3g)
Porcja duża 842,8 kcal (B:36,2g W:90,1g T:37,5g)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ

 Dietetyczne, a zarazem odżywcze śniadanie lub przekąska  w 8 minut!! 3 min przygotowanie 5 min pieczenie SKŁADNIKI: - płatki owsiane górskie - 3 łyżki (30g) - jajo - 1 szt. - śliwka - 1 szt. (90g) - soda oczyszczona - 2 szczypty - cynamon - opcjonalnie - serek wiejski - 1/2 opakowania (100g) WYKONANIE: Śliwkę pokroić w drobną kosteczkę. Jajo wymieszać z płatkami owsianymi, sodą i cynamonem, odstawić aby płatki zmiękły (około 3 min). Do masy dodać pokrojoną śliwkę, wymieszać wszystko razem, przełożyć do miseczki i wstawić do mikrofali na 3 min, po upieczeniu przełożyć upieczoną owsiankę na drugą stronę i wstawić do mikrofali na kolejne 2 min. Po upieczeniu rozkroić na 4 części, podawać z serkiem wiejskim. 336 kcal (B:20g W:34g T:13g) Chcesz wersję z odżywką białkową? kliknij tu: PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKĄ (PROTEINOWA)