Przejdź do głównej zawartości

BROWNIE - wersja wzbogacona



SKŁADNIKI:
masa ciemna (dół)
- fasola czerwona - 1 puszka (240 g)
- banany - 2 szt. (210 g)
- kakao - (25 g)
- miód - (50 g)
- jaja kurze - 2 szt. 
- czekolada gorzka - (100 g) ten składnik można pominąć, (zamiast czekolady dodaj więcej miodu, jeśli lubisz słodsze).

masa jasna (Góra
- jogurt typu greckiego - 1 i 1/2 opakowania (600 g)
- olej rzepakowy - 1/4 szklanki (45 g) 
- jaja - 3 szt. 
- budyń śmietankowy bez cukru - (40 g) 1 opakowanie/ lub 3 łyżki maki ziemniaczanej
- erytrytol - ja dodałam 1 szklankę, wyszło dosyć słodkie, na pewno następnym razem dodam mniejszą ilość (1/2 szklanki w zupełności wystarczy).
- cukier waniliowy - (16g) 1 opakowania (oczywiście można pominąć)

polewa
- olej kokosowy (60 g)
- miód pszczeli (30 g)
- kakao (20 g)






WYKONANIE:

masa ciemna (dół)
Odsączoną fasolę przesypać do dużej miski. Dodać do niej jajka, banany, kakao, proszek dopieczenia (opcjonalnie), czekoladę połamana na kawałki i miód. Całość bardzo dokładnie zblendować, nawet do 10 minut (jeśli masa nie będzie dostatecznie roztarta, może się kruszyć po upieczeniu). Gotową już masę przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie 21x21).

Następnie przygotowujemy kolejną warstwę:

masa jasna (góra)
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno, dodać erytrytol i ubijać aż masa zrobi się błyszcząca. Żółtka wymieszać z cukrem waniliowym i budynkiem (jeśli konsystencja będzie zbyt gęsta, Dodaj odrobinę wody) . 
Masę z żółtek dodać do białek z erytrytolem, wymieszać delikatnie. Następnie dodawać stopniowo jogurt i na końcu olej, wymieszać delikatnie. 
Całość wylać na masę ciemną. 
 Pieczemy w 180 stopniach C, 60 minut (po wyciągnięciu z piekarnika ciasto może być trochę płynne, gdy się ochłodzi konsystencja się poprawia). Najlepiej smakuje po przestaniu kilku godzin w lodówce. 


polewa
Olej kokosowy, miód pszczeli i kakao rozpuścić w garnuszku, na małym ogniu, cały czas mieszając. Wlej polewę na ostudzone ciasto. 



WARTOŚCI ODŻYWCZE:
Z podanych wyżej składników 1 porcja z 16 przedstawia się następująco:
221 kcal (B:6g W:20g T:13g)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JADŁOSPIS 2200 KCAL (1 tydzień)

DIETA FIT czy RACJONALNY SPOSÓB ODŻYWIANIA? Zasady racjonalnego stylu odżywiania: 1. Spożywaj posiłki o stałych porach.  Liczbę posiłków dostosuj odpowiednią dla siebie, tak aby było Ci wygodnie, według możliwości i preferencji. * Najlepiej 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych 3-4 h. Dzięki temu nie będzie towarzyszyło Ci uczucie wilczego głodu podczas dnia. Nie zjesz wówczas wielkich porcji. 7 2. Posiłek kończ z lekkim uczuciem niedosytu.  3. Śniadanie zjedz mniej więcej pół godziny po przebudzeniu.  4. Kolację spożywaj nie później niż 2-3 h przed snem.  Nie rezygnuj z kolacji.  5. Dieta fit/ racjonalna to dieta zbilansowana.  Należy tak komponować posiłki aby nie zabrakło w nich żadnych składników odżywczych.  6. Staraj się, aby Twoje posiłki składały się z z różnych grup produktów (warzywa, owoce, produkty białkowe oraz zawierające węglowodany złożone itp.)  7. Przestrzegaj zasad racjonalnego odżywiana, a zapewnisz sobie dobre samop

PANCAKES PROTEINOWE

SKŁADNIKI: (2 porcje - 8 szt.) - jaja - 2 szt. - mleko 1,5% - (70 g) - odżywka białkowa - (50 g) - mąka pszenna - (40 g) - masło orzechowe - (20 g) - proszek do pieczenie - 1/2 łyżeczki WYKONANIE: Wszystkie składniki zblendować. Masę podzielić na równe części. (2 porcje) Smażyć naleśniki z obu stron, pod przykryciem. Wychodzi po 4 szt. na porcję. WARTOŚCI ODŻYWCZE: 1 porcja (4 szt.) - 314,2 kcal (B:30 g W:20 g T:13,2 g)

SAŁATKA RYŻOWA Z TUŃCZYKIEM, KUKURYDZĄ GROSZKIEM

Składniki: (na 2 porcje) - puszka tuńczyka w sosie własnym (kawałki) (110g) - ryż basmatii (100g) - kukurydza konserwowa (100g) - groszek zielony (70g) - przyprawy : sól himalajska, pieprz ziołowy, oregano, bazylia Wykonanie: Ryż ugotować. Wymieszać wszystkie składniki. Doprawić wedle uznania. Podzielić na 2 porcje Całość: 588 Kcal B: 34 g W:106 g T: 3 g 1 porcja: 294 Kcal B: 17 g W:53 g T: 1,5 g